Monday, July 9, 2012

After 3 years.....


Sekejap gile rase....dah 3 tahun dah aku belajo kat UiTM nih....hadoiyai...sumpah mcm2 dugaan lahai ya ampunnn nk habiskan belajo kat sini...mula2 ingt senangggggg je nk blaja kat U..tp nan hado...sape ckp amek meskom senang huh???aku tampo mulut dia ngn kasut terompah surau..!!
       Xtidoq malam siapkan asgnmts (sape suruh buat last minit kannn) dh jd benda biasa kat sini…Sampai tahap merepeat paper pun ade…Benci sunggoh la!!Tp kalau difikirkan balik, banyak sebenarnya pengalaman berharga yg aku dpt kat UiTM Shah Alam nie…
       Kalau orang tanye aku, ape yg aku belajar kat UiTM nih, mmg sebulan pon x habis..mcm2 benda la aku belajar…Yg baik n yg xbaik semua ada…Dari saiz pinggang 29 tros jd 32. Dari berat 61 kg sampai la jd 72 kg..Kat sini jugak la aku belajar berdikari, mcm mana nk gosok baju sendiri, mcm mana nk masak megi guna iron, mcm mane nk survive time xde duit (dah biasa) n yg penting mcm mana nk hidup..Yes..!! I learn a lot here..!! And aku jugak belajar sayang orang kat sini…Aku rase kalau aku ade anak nnt(aminnnnn) aku nk cerita kat diorg pengalaman aku kat U nih sampai diorg naik muntah nk dengar…Sedih pulak rasa nk tinggalkan UiTM nih..Dulu kemain lg nk habis cepat..Pastu td tengok2 blk gambar ngn kwn2 sekelas time awal2 masuk dulu, serius nk nanges…
       Kat sini jugakla aku rase pedih ya amat kne tipu, kne tikam dr belakang, kne reject asgnmts dll…Sampai 1 tahap tu mmg mcm nk gantung diri kat kipas gune langsir…*Erk!! Tp nasib baik aku still ade kwn2 yg wujud time aku susah…N di sinilah aku belajar erti kawan sejati yg sgt susah nk jumpe… Aku still ingat lg ade sorang hamba Allah ni pernah ckp kat aku time aku sgt2 stress tahap moksya dulu.. “Kita x taw apa ganjaran yang Allah bakal berikan kat kita selepas semua dugaan yg Dia timpakan kpd semua hambanya, termasuk kau Tiko. Tp kita kena ingat setiap apa yg terjadi tu mesti tuhan nk jadikan kita manusia lebih baik.Allah tu kan maha mengetahui lagi maha bijaksana…” N berpegang kepada kata2 hamba Allah ni lah aku masih bertahan sampai la sekarang……..memang menusuk kalbu beb ayat die…dah la die ckp tu lps azan subuh…
       Ape yg aku nk ckp disini, pengalaman yg kite dapat tu x semestinye manis belaka…Pengalaman2 dan ilmu ni la yg perlu kita kutip n kita guna nanti supaya menjadi org yg berjaya kelak*Chewah!!Semoga aku n kawan2 aku sentiasa dilindungi Allah n berjaya sokmo!! May God bless ya’ll!!!
Xoxo,
Tiko
my beloved classmates..!!

No comments:

Post a Comment